vrijdag 22 maart 2013

Donderdag 21 maart

Nadat ik vanmorgen eerst de auto voor een beurt naar de garage heb gebracht zijn Bea en ik naar Klaas zijn werk gereden. Daar zijn we overgestapt in Klaas zijn auto. Daarmee zijn we naar Akaroa gereden op Banks Peninsula dat ten oosten van Christchurch ligt. Het was wederom een wolkenloze morgen. Onderweg natuurlijk weer ergens koffie gedronken. Daarbij heb ik een stuk worteltaart met een bakje zure room met mango saus gekozen. Deze combi is zooo...lekker! Even na elven kwamen we in Akaroa aan en heb gelijk een "Swimming with Dolphins" geboekt. Bea wilde niet want ze had het vorig jaar al eens gedaan. Zij ging mee als toeschouwer op de boot en kon dus mooi foto's en films maken. We konden nog mee met de trip van half 12 dus dat kwam erg goed uit. Nadat iedereen zich in een wetsuit had gewurmd vertrok de boot. Er was geen wind dus het water in de baai was bijna rimpelvij. In combinatie met de zon was dat natuurlijk fantastisch en konden de dolfijnen ook makkelijker gespot worden. Nadat er een aantal dolfijnen gezien waren ging ik het water in en al gelijk zwommen er 2 op iets meer dan armlengte aan mij voorbij. Was heel gaaf. Het zijn Hector dolfijnen. Ze krijgen een maximale lengte van ongeveer 1,30 m tot 1,50 m. Ook heb ik een paar moeder dolfijnen met babies gezien. De kleintjes zwemmen zij aan zij met hun moeder en waren ongeveer 50 cm lang. Op het moment dat de dolfijnen door gezwommen waren gingen we weer aan boord en begon de zoektocht weer opnieuw. Met regelmaat hebben we dolfijnen gezien en ben ik ook weer het water ingegaan. Maar zo dichtbij als de eerste keer gebeurde niet meer, zelfs niet toen er 7 om ons heen zwommen. Ook kwam er een blauwe pinguïn voorbij zwemmen. Deze pinguïnsoort word niet groter dan ongeveer 35 cm. Maar toch leuk om er eentje in zijn natuurlijke habitat te kunnen aanschouwen. Jammer genoeg kan ik jullie geen foto's hiervan laten zien; die staan niet op mijn mobiel. Als ik weer thuis ben zal ik ze op dit blog plaatsen. Na ruim 3 uur stonden we weer aan wal en kon er gedoucht worden. Daarna heb ik met Bea een heerlijke lichte lunch gehad en zijn we naar Christchurch terug gereden waar we Klaas troffen bij een restaurant. Ik wilde hen graag een etentje aanbieden voor de mooie tijd die ik met hen heb beleefd. Toen we weer thuis waren hebben we nog de film "The Way", die gaat over de "Camino de Santiago", gekeken. De Camino, die we vorig jaar hebben gelopen, loopt nog steeds als een rode draad door ons leven en zorgt voor een enorme verbondenheid. Vandaag was weer een superdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten