woensdag 20 februari 2013

Dinsdag 19 feb.

Vanmorgen was het best wel fris toen ik opstond maar volgens een local zou het kwik makkelijk boven de 30 graden gaan uitstijgen. Dus leek het me een goed plan om snel door te reizen naar de oostkust; daar is het toch een paar graden koeler. Maw heb de zon niet gezien vandaag en het was best frisjes. Vandaag heb ik een beetje de tourist uitgehangen... Eerst in Millton op een terras een Long Black genuttigd en een plan de campagne gemaakt voor de rest van de dag. Eerst via Balclutha naar "Nugget Point". Daar staat op een uitstekende rots een vuurtorentje. De rotsen steken stijl het water uit. Verschillende soorten zeemeeuwen gezien en ook een aantal zeehonden. Ik zag ook jongen met elkaar spelen nadat een local mij daarop attent had gemaakt. Daarna richting "Parakaunui Falls". Op foto's in de verschillende folders ziet het er wonderschoon uit maar in het echt viel het me toch wel iets tegen. Ook heb ik de "Malai Falls Track" gedaan naar de "Malai Falls"en de "Horseshoe Falls". Op het bordje staat dat het een track van ruim een half uur heen en weer is maar ik was na een ruim kwartier al weer bij de auto. Maar ok, toch fijn dat ik ze gezien heb. Door richting het westen. Vlak bij Papatowai zag ik een benzinepompje rn daar wilde ik mijn tank vol gaan gooien maar na 18 liter kwam er niets meer uit de slang; out of petrol dus. Heb ik ff mazzel. De 2 Engelse vrouwen die ook nog wilde tanken moesten hun geluk maar elders gaan proberen. Achter het benzine stationnetje ligt een "Standard DOC Campsite" dus verder rijden voor een camping hoefde dus ook niet meer. Straks eten maken en dan weer vroeg de veren in. Na het eten ben ik nog het strand opgegaan. Je komt dan uit n een diepe inham in de kustlijn die alleen met hoog water volloopt.  Aan de kant van de camping hellen de oude bomen horizontaal over en op het strand. Ben daarna die inham uit gelop tot de zee. Woeste brandings golven. Volgens de folders komen surfers uit Nieuw Zeeland en ver daarbuiten de golven van de zuidelijke oceaan met hun surfplanken berijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten