woensdag 20 februari 2013

Woensdag 20 feb.

Vanmorgen om 9 uur aan het rijden. Mijn eerste doel zijn de Nieuw Zeelandse "Niagara Falls" bij het plaatsje Niagara. Dan denk je ook dus dat je te maken krijgt met een hoge en brede waterval. Niets is minder waar! Een medewerker van het DOC, aan wie ik de weg vroeg, vertelde mij dat het hooguit een halve meter hoogteverschil is. Hier hoefde ik dus eigenlijk niet naar te zoeken; zonde van mijn tijd. Dus doorgereden naar "Curio Bay" waar het "Petrified Forrest" ligt. Dit ligt tegenwoordig in een baai. De resten van het bos zijn versteend. Van bovenaf kun je de fossiele resten van de stammen goed zien liggen. Het bos is 180 miljoen jaar oud. Ook wonen daar geel-ogige pinguïns. De beste tijd om ze te kunnen zien is avonds tussen 7 en 8 uur. Daarna doorgereden naar "Slope Point"; dit is het meest zuidelijke punt van het zuidereiland. De wind waait daar voornamelijk uit westelijke richting en dat kan je goed aan de bomen zien. Aan de landzijde zijn ze nagenoeg kaal en de takken en bladeren wijzen naar het oosten. Een fraai gezicht. Doorgereden naar de stad "Invercargill" en daar aan de kant van de weg geluncht. Verder naar "Lake Monowai"; dat ligt aan het einde van een 10 km gravelweg. Ik dacht daar de nacht door te brengen maar er werd hard gewerkt om een dam te verstevigen met grote machines dus dat ging hem niet worden. Op de terug weg kom ik een vrachtauto tegen die zo hard rijdt dat ik niets meer zag toen hij mij passeerde op de gravelweg. Gelijk gestopt en na een minuut of 3 zag ik eindelijk weer iets zien. In Manapouri aan het gelijknamige meer een plaatsje voor mijn tent gevonden en in de camping keuken mijn eten klaar gemaakt. En straks op tijd mn slaapzak in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten