zaterdag 9 februari 2013

Vrijdag 8 februari

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt vertrokken uit Hanmer Springs dat bekend is door zijn natuurlijke hete bronnen. Een hele mooie rit gehad richting de westkust. Wat een natuurschoon. Bij Lewis Pass even gepauzeerd bij n meertje hoog in de bergen en in Reefton brood, yoghurt en een ijsje gehaald. In Lyell, een oud goudwinnings gebied,een basic campsite van het D.O.C. gevonden. D.O.C. staat voor Department Of Conservation. Deze overheids instelling beheert alles in Nieuw Zeeland wat met de natuur te maken heeft. Voor het eerst kamperen in mijn nieuwe tent. Nadat de tent om half 6 stond een wandeltocht van iets meer dan 2 uur gemaakt. De meerdaagse tocht gaat over "The Old Ghost Road" en begint met een wiebelige hangbrug over een creek. Een mooie wandeling over smalle stijgende paadjes in een bod. Heb veel varens op stam gezien van soms wel 8 meter hoog. Heel indrukwekkend. Nadat ik weer bij mijn tent was eten gemaakt (gevriesdroogd) en nog even van de warme zon genoten. Veel sandflies op de campsite en volgens mij moeten ze allemaal mij hebben, wat een k..beesten zeg.
Zo een kopje koffie maken en dan lekker naar bed.
ps... omdat er weinig bereik is betreffend mobiel internet kan het voorkomen dat de berichten die ik  posts op deze blog wat later gepubliceerd worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten