zaterdag 2 maart 2013

Zaterdag 2 maart

Vandaag ben ik naar Queenstown gereden via Mossburn en Five Rivers.Dat ligt zo'n 3 uur rijden ten noorden van Te Anau.  Het eerste stuk weg erheen gaat voornamelijk door heuvelachtig terrein met bergen tussen de 600 en 1000 m. Na Five Rivers liep dat al gauw op tot 2300 m hoogte. Queenstown ligt aan "Lake Wakatipu". Het is een toeristische stad en je kunt er allerlei activiteiten boeken. Ik zal er een paar noemen: kayakken, raften, hiken, heli-hike, heli-bike, met een jetboat over de Dart River scheuren, paragliden, mountainbiken en natuurlijk buggy jumpen met een maximale diepte van maar liefst 143 m. Ook kan je met een kabelbaan naar de "Ben Lomont" top op zo'n 1650 m hoogte. Je schijnt vanaf daar een prachtig uitzicht te hebben over het dal. Dus het is niet vreemd dat deze plaats een enorme aantrekkingskracht heeft op jongeren. In de winter is het een en al wintersport wat de klok slaat. Ook zijn hier in de buurt op verschillende locaties opnames gemaakt voor de "Lord of the Ring" films. Vanmiddag heb ik een bezoek gebracht aan de kapper want die sik mocht er nu wel eens af; hij begon me aardig te irriteren. Dus ik loop een kapsalon binnen en kon gelijk geholpen worden. Het was voor de kapster, ze komt uit Zuid-Korea, een hele toer om er iets van te maken. Mijn baard werd geschoren met een roze lady shave en je kunt niet zeggen dat ik nu voorzien ben van een zachte kin. Maar dat terzijde. Het knippen van mijn haar was best wel amusant. Ze begon aan een kant en daarna ging ze verder met de andere. Maar daar had ze teveel vanaf afgeknipt dus de ene kant moest nog een stukje aangepast worden maar daar ging ze ook weer de fout in. Hilariteit alom en ze moest er zelf nog het meeste om lachen. Ik heb haar maar aan laten knoeien en als ik thuis ben dan mag mijn eigen kapper er proberen er weer iets knaps van te maken. Het is vakantie zal ik maar zeggen. Mijn tentje heb ik op het "Creeksyde Holiday Park" opgezet. Het ziet er heel mooi uit, compleet met tv ruimte, lounge kamer en een keuken met alles erop en eraan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten