vrijdag 1 maart 2013

Dinsdag 26 feb.

Vandaag op tijd uit mn bedje gegaan want het wordt een drukke dag. Om half 9 reed ik de camping af om naar de parkeerplaats van de Kepler Track te rijden. Om kwart over 9 had ik mijn rugzak om en liep ik. Vlak bij de parkeerplaats zou een toegangspoort moeten zijn maar die heb ik niet gezien. Het eerste stuk liep door bossen evenwijdig aan de oevers van Lake Te Anau. Na ruim een uur lopen arriveerde ik bij Brod Bay Campsite. In het water speelden allemaal kinderen van een jaar of 10. Onder een groot afdak waren volwassenen net aan de thee. Ik kreeg ook een mok aangeboden. Het bleek een 3 daagse schoolkamp te zijn van een school uit de buurt. Nadat ik een kwartiertje met ze had gepraat, mijn onderstukken van mijn broek had afgeritst en me bespoten had met anti-sandfly, ging ik weer op pad. En dat ging door een mooi stuk regenwoud. Bijna elk stukje op de grond was groen. Allerlei verschillende soorten mossen groeiden daar. Het pad ging steeds steiler omhoog. Ook veel trappen in het parcour, vooral bij de indrukwekkende limestone bluffs en dat ging 3 uur lang door. Best heftig en ik moest verschillende keren stoppen om op adem te komen. Ik gelukkig niet alleen, de meesten moesten soms even gas terug nemen en de tijd nemen om bij te komen. Het laatste uurtje was net boven de bovengrens en gelijk was het pad ook niet zo steil meer omhoog. Hele stukken van het pad zijn zwevend gemaakt zodat je niet op grassen en bloemen loopt die er groeien. Tegen 2en bereikte ik Luxemore Hut dat op 1085 m. hoogte ligt. En wat een mooi uitzicht heb je daar over Lake Te Anau en voornamelijk de zuidarm daarvan. Bij binnenkomst van de hut gelijk de schoenen in een rek en de binnenzolen er half uit gehaald. Dat is een ijzeren regel, ga nooit met loopschoenen een hut in! Eerst een slaapplaats geregeld in de kleine bunkbed kamer. Daar liggen we met zn 14-en. In de keuken achter mn bednummer mijn naam op een lijst genoteerd. Morgenvroeg zet ik achter mijn naam waar ik die dag heen loop. In geval van nood ben je dan sneller te traceren. In de keuken een soepje gemaakt, kopje thee erbij en mn brood gesmeerd. Aan een van de grote tafels alles naar binnen gewerkt. Het ziet er erg netjes uit in de hut. Straks nog een klein uitstapje maken naar de Luxemore Caves zo'n 10 min hier vandaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten